Dag 19

6 augustus 2014 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

Onze buren in de B&B vonden het vanmorgen nodig om lekker uitgebreid te gaan douchen, dat was dus vroeg wakker worden. Daarna bleef het geluid in de gemeenschappelijke woonkamer/keuken met regelmaat van de klok aanhouden. Het was dus redelijk vroeg dag. Onze planning was om vandaag eens uit te slapen en daarom zijn we toch lekker tot 08:45 uur in bed blijven liggen. Om 10:00 uur zijn we vertrokken en nog even naar Starbucks in Seward gereden om een lekkere Latte te halen. Met de Latte in de hand zijn we vervolgens in alle rust richting het 260 km verderop gelegen Homer gereden.

De reis gaat relaxed en voorspoedig. Op enkele mooi plekjes stoppen we om te genieten van het uitzicht en de mogelijkheid om de natuur te bewonderen. In een snelstromende beek onder de Highway zien we weer meeuwen zitten. Dat wijst, zoals we inmiddels weten, vaak op de aanwezigheid van vis. En inderdaad zwemmen er in het water joekels van Rode Chinook zalm (ook wel King Salmon) genoemd.

in Homer ziet Daffie opeens een bruin gedaante in het struikgewas. We keren om te zien wat het was. Bleek het een moeder Moose en haar kalf te zijn. De beesten staan pal naast de weg in Homer en trekken zich niets van het voorbijrijdend verkeer aan en dus ook niets van een paar paparazzi uit Schinnen. We schieten een paar leuke plaatjes en gaan op zoek naar ons B&B. Na enig zoeken vinden we omstreeks 15:00 uur The Spyglass Inn. Aan de buitenkant ziet het er gezellig uit. Aan de voordeur hangt een brief met daarop onze naam, geschreven door onze gastvrouw. We kunnen in onze kamer en zij zal ons later begroeten.

Na een kleine 15 minuten horen we dat er iemand in huis is en wordt er op onze kamerdeur geklopt. Het blijkt Pat, onze gastvrouw, te zijn. We overleggen met haar welke mogelijkheden er zijn om morgen te gaan doen. We overwegen nog even om morgen bear viewing in Katmai National Park met het vliegtuig te doen, maar die vinden we toch te kostbaar. Na even relaxen op onze kamer trekken we erop uit om in Homer iets te gaan eten. We gaan naar The Fat Olives, waar je o.a. Italiaans kunt eten. Het is een gezellige tent en het eten blijkt er heel goed te zijn. Daffie heeft spaghetti met meatballs genomen en ik pizza tropical 12". Twaalf inch (small) was meer dan voldoende en ook de spaghetti van Daffie was al teveel.

Na het avondeten zijn we naar Homer Spit, de pier en het einde van de weg, in Homer. Daar stopt de weg ook echt, dan begint de Pacific Ocean. Op de pier is veel te bekijken dat bewaren we dan ook voor morgen. Om 21:00 uur liggen we op bed tv te kijken en zijn we ook alweer stiekem bezig met de terugreis. Het is nog steeds een fantastische vakantie maar als het einde nadert verheugen we ons ook weer op thuis.