Dag 20

7 augustus 2014 - Homer, Alaska, Verenigde Staten

Vanochtend om 09:00 uur hadden we een uitgebreidt ontbijt, samen met Pat en een echtpaar uit Palmer (Alaska). Het ontbijt was goed verzorgd en ook dit keer kwam er weer een interessant gesprek op gang met onze medebewoners. Om 10:15 uur gingen we van tafel om de dag verder in Homer door te brengen.

We reden naar Homer Spit (pier) om daar wat rond te kijken in de vele winkeltjes maar meer nog om te zien hoe de gevangen vis hier gefileerd wordt. We hadden geluk. Bij het adres dat Pat ons gaf, waren toevallig een paar Japanners die net terugkwamen van de visvangst. Er hing een dozijn zalm, klaar om gefileerd te worden. De handigheid van de beide mannen die dit werk deden was opmerkelijk. De snelheid maar ook de veiligheid waarmee de vlijmscherpe messen door de vis sneden was verbazingwekkend. De King Crab, zoals zo vaak te zien is bij Deadliest Catch op Discovery, wordt in deze tijd van het jaar niet in Homer gevangen.

Na het bezoek aan de pier zijn we rond gaan neuzen in de natuur rondom Homer. In de plaatselijke Wall Mart liepen we binnen om eens te neuzen naar de grootte van het assortiment in dit soort winkels. Je kunt er werkelijk bijna alles krijgen. Bij binnenkomst liepen we maar linksaf en zagen daar hengels e.d. uitgestald staan. Twee meter naast de hengels kon je vuurwapens kopen, slechts afgescheiden door een toonbank waar je zonder probleem omheen kon lopen. Er was wel een winkelbediende in de buurt maar die was even 'bezig' met klanten. Je kon er shotguns, geweren, revolvers, pistolen kopen en de munitie lag er een meter vanaf! Onvoorstelbaar maar waar. We eindigden tegen het einde van de middag bij het Refuge Wild Centre, waar op educatieve wijze kennis gemaakt kan worden met de geschiedenis, natuur en wildlife van Alaska. Homer had voor ons verder niets extra te bieden.

Ons avondeten bestond uit bij Safeway (andere supermarkt) gehaalde wedges, roasted chicken, salade en frisdrank die we lekker op onze kamer oppeuzelden. Morgen staat onze laatste rit op het programma. In Anchorage blijven we nog twee nachten.