Dag 2

20 juli 2014 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

De dag is lekker begonnen met een ontbijt in het hotel in Frankfurt. Na het ontbijt zijn we met de shuttle naar het vliegveld in Frankfurt gebracht. De vlucht met Condor had een uur vertraging maar dat mocht de pret niet drukken. De vakantiestemming zat er goed in! Om 12:36 uur gingen we in Frankfurt de lucht in. Om 21:45 uur Nederlandse tijd landden we op Ted Stevens Airport in Anchorage, Alaska. Met Nederland is er 10 uur tijdsverschil (tijd ligt achter op Nederland).

We hebben onze huurauto opgehaald en zijn vervolgens naar het hotel gereden. Na het inchecken hebben we onze bagage op de hotelkamer achterlaten en zijn we een verkenningstochtje in Anchorage gaan maken. Anchorage is niet zo'n grote stad, ongeveer 250.000 inwoners. Bij de 'plaatselijke' Pizzahut hebben we onze eerste maaltijd in Alaska genuttigd. Dat beloofd waarvoor de restant de vakantie :) de pizza was overigens heeeeeeeerlijk en was goedkoop. Waarschijnlijk zal dit dan het enige maal worden dat goedkoop is. Nadat we monopoliegeld (Amerikaanse dollars) gepint hadden zijn we nog een rondje gaan rijden om nog indrukken van Anchorage op te doen. Om 17:00 uur plaatselijke tijd (03:00 uur  maandag Nederlandse tijd) gaan slapen. We zijn kapot!