Dag 4

22 juli 2014 - Healy, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag staat Denali Tundra Wilderness Tour op het programma. Deze tour door Denali National Park start om 07:00 uur. Samen met nog zo'n 40 toeristen stappen we in de bus om te beginnen aan een 8 uur lange tocht op zoek naar geweldig mooie natuur en wildlife.

Meteen in het begin was het al raak. Een jonge Moose (Eland) stond ons met grote ogen aan te kijken was vluchtte na enkele seconden het bos in nadat het van de remmen van de bus schrok. Enkele seconden later stak voor onze bus een Carribou de weg over. Enkele mijlen verderop bleven twee waanzinnige grote en mooie Moose voor onze camera's poseren. Deze ontmoeting leverde geweldige plaatjes op.

Naast de Moose, Carribou en Ground Squirls keken we onze ogen uit naar de waanzinnige schoonheid van deze ongerepte, adembenemende natuur.

Bovenaan een bergrug spotten we een groep Dall Sheep en enkele minuten later zagen we onze eerste Grizzly in Alaska. Het zou niet bij die ene blijven. Uiteindelijk hebben we drie Grizzly's vandaag gezien naast de andere wilde dieren.

Het was een geweldige dag. Deze tour was het meer dan waard om te doen. Aan het einde van de tour gaf de gids nog een tip om te gaan kijken naar een demonstratie van sledehonden. Die hebben we er maar even achteraan geplakt. Prachtige honden die heel sociaal zijn. De honden die hier speciaal voor het werk in het park gefokt worden zijn Alaskan Huskies. Voor ons een moment om stil te staan bij het verlies van onze trouwe viervoeter, Sisco, die ons enkele weken geleden heeft moeten verlaten.