Dag 8

26 juli 2014 - Whitehorse, Canada

Om 06:00 uur schrokken we wakker van de wekker. Dit was de eerste nacht dat we lekker hadden door kunnen slapen en dan gaat de wekker om 06:00 uur!

De afstand van Dawson City naar Whitehorse is om en nabij 554 km, een ritje van ongeveer 7 uur (zonder pauze). De snelheden die je op deze wegen mag rijden liggen tussen de 60 en 90 km/u. Het eerste stukje vanuit Dawson City gaat via Highway 2 (Klondike Highway) een goed te rijden geasfalteerde tweebaans weg. Zo halverwege wordt de weg stukken minder waardoor we het rustiger aan moesten doen. Geen probleem, want met het veranderen van de gesteldheid van de weg, verandert ook het landschap. We hadden al gelezen dat Klondike Hiighway een prachtige weg om te rijden is en dat klopt inderdaad. Het landschap in Yukon Canada is prachtig. Je ziet meteen weer overal mooie meren omgeven door een prachtige natuur. In Alaska is de natuur op een andere manier ook heel mooi maar dan echt woest en onherbergzaam.

Tijdens de reis van Dawson City naar Whitehorse hadden we verwacht veel wildlife te zien maar dat viel tegen. Aan het begin van Highway 2 stak een Moose de weg over en bij Steward Crossing poseerde een Porcupine voor onze camera. Om 14:00 uur arriveren we in Whitehorse bij onze B&B. Een lieve dame van 75, Sandra genaamd, is onze gastvrouw. We hebben Whitehorse verkend en kennis gemaakt met de familie van Sandra. Morgen staat de rit naar Skagway op het programma waar we de veerboot naar Juneau zullen nemen. Klondike Highway naar Skagway moet nog mooier zijn dan het stuk van vandaag.